Innowacja  dzieki myśleniu projektowemu

Stara prawda głosi, że aby rozwiązać  złożony problem i skutecznie  oddziaływać na otoczenie, którego jesteśmy częścią, należy spojrzeć na  otaczającą  nas rzeczywistość „z dystansu”,   „obiektywnie”, „nabrać nowej perspektywy”.

Łatwo powiedzieć… ale jak to zrobić? Jak to zrobić na poziomie jednostki…w dużej organizacji szukającej przełomowego produktu…czy w gospodarce szukającej nowego impulsu do wzrostu dzięki innowacjom?

Odpowiedział na to pytanie Roberto Verganti, który tę naturalną prawidłowość  uchwycił w kontekście businessu i zdefiniował ujmując w model „ design thinking”.  Zrobił to doceniając znaczenie ludzkiej empatii, wyobraźni i obiektywizm zewnętrznych ekspertów takich jak naukowcy, klienci, dostawcy, dizajnerzy i artyści.

Radykalna innowacja opiera się według niego na naszej umiejętności zyskania szerszej  perspektywy.  Dzięki niej, możemy badać, jak zmienia się rzeczywistość wokół nas, a przede wszystkim codzienny kontekst ludzkiego  życia, oraz to co z tego wynika… zwłaszcza dla innowacyjnego businessu.

W Innovation Directors lubimy “Design Thinking”” ponieważ myślenie projektowe jest pomostem między światem kultury, nauki i biznesu, a dzięki proponowanym tą metodą rozwiązaniom zyskujemy nową wartość i jakość – produkty, których klienci nie oczekują, ale które kochają, tak jak obecnie smartfony czy tablety.

 

Więcej o „Design Thinking” i animowanych przez nas kreatywnych szkoleniach rozwijających zdolność tworzenia innowacyjnych produktów i usług dowiesz się pisząc na e-mail: monika@innovation-directors.pl lub dzowniąc  pod numer tel.: + 48 662 249 420.

Więcej zaś o Robercie  Verganti i jego przełomowej publikacji „Design Driven Innovation” znajdziecie na jego stronie: http://www.verganti.it/